טיול אופניים חשמליים בפארק עדולם

על הגבעות המשתפלות בלב שפלת יהודה שוכן פארק עדולם המקסים.

הגבעות מכוסות ברובן בחורש ים-תיכוני נמוך והעמקים משמשים לחקלאות, כפי ששימשו מזה מאות ואלפי שנים. בין לבין מסתתרים שרידים מרתקים של יישובים עתיקים שיופיים חבוי ברובו במערות מתחת לפני הקרקע.
נתחיל ברכיבה לאורך הכרמים ונתחבר לשבילים המקיפים את הפארק בדרך, נעצור לביקור באתרים ארכיאולוגים מימי בית שני, התקופה הרומית והתקופה הביזנטית.

אך יותר מכל, נהנה מרכיבת שטח עם אופני שטח חשמליים שישדרגו לנו את החוויה, ישטחו לנו את העליות ויעזרו לנו ליהנות מאוצרות הטבע ללא מאמץ !

מאפייני המסלול:

מסלול מעגלי ברמה קלה על שבילים רחבים, בחלקם סלולים וחלקם שבילי עפר.

המסלול כולל אלמנטים של עליות וירידות משופעות.

אין מהנה מרכיבה באופניים, כל רוכב מנוסה יסכים עם המשפט הזה, גם רוכבים מתחילים מבינים במה דברים אמורים. זה דיווש והמאמץ הפיסי, זו היכולת להגיע לפינות מרוחקות וההנאה הרבה כאשר מגיעים אל היעד ומתיישבים למנוחה. ואם באופניים חשמליים מדובר? ההנאה כפולה ומכופלת. מצד אחד הרכיבה דורשת פעילות ספורטיבית מסוימת, אך מצד שני ניתן ליהנות מהמנוע החשמלי ולחסוך באנרגיות במהלך הרכיבה. האופניים החשמליים מאפשרים להגיע מהר יותר ובקלות יותר גם לאזורים רחוקים, וכך ליהנות ממסלולי רכיבה אטרקטיביים וייחודיים.

טיול אופניים חשמליים בפארק עדולם: טבע, נופים והנאה

ואם במסלולים קבוצתיים מדובר? כאן זה כבר עניין אחר לחלוטין. אין ספק שטיול אופניים חשמליים בפארק עדולם עשוי להיות בילוי מועדף לרבים. בין אם אתם מחפשים יציאה לבני משפחה ובין אם אתם רוצים לצאת עם חברים, וגם אם אתם מחפשים אטרקציה לצוות עובדים – רכיבה משותפת היא בהחלט אופציה מומלצת במיוחד, היא מספקת חוויות ייחודיות ובלתי נשכחות וממלאה תפקיד משמעותי בגיבוש הקבוצתי.

טיול אופניים חשמליים בפארק עדולם

יוצאים לדרך? עליכם לצאת מצומת גבעת ישעיהו לכיוון צפרירים בכביש 3544, שם עליכם לפנות ימינה לכביש. סעו בכביש זה עד לשער האחורי של מושב צפרירים. משם אתם פונים שמאלה ואחר כך ימינה ומגיעים אל מגרש החניה נקודת מוצא של מרכז האופניים.

בלב שפלת יהודה, על הגבעות, ממוקם פארק עדולם. גבעות הפארק ברובן הגדול מכוסות בעצים ים תיכוניים ואילו בעמקים – שטחי חקלאות. באזור ניתן למצוא שרידים של יישובים עתיקים וכן מערות מתחת לקרקע.

בפארק עדולם סלולים שבילי רכיבה צרים – סינגלים, וכן מסלולים עממיים שמתאימים לרוכבים מתחילים שמחפשים ליהנות מרכיבה רגועה בחיק הטבע, בלי להתמודד עם אתגרים, עיקולים או עליות תלולות. יחד עם זאת המסלולים מכילים חלקים מאתגרים וכל רוכב שמצויד בזוג אופניי הילוכים איכותי יוכל ליהנות אם הוא מיומן ברמה מספקת.

למעשה שבילי האופניים הללו הם חלק מהמערך הגדול שנקרא ארץ האופניים שפלת יהודה. מערך זה כולל מלבד פארק עדולם גם את פארק בריטניה, יער חרובית וזכריה, חלק משבילי רכיבה אלו מחוברים. בעתיד מתוכנן חיבור של כל השבילים הללו, חיבור שיאפשר רכיבה ממושכת וללא הגבלות בהתאמה אישית. כך שכל רוכב יוכל לבחור את אורך המסלול שלו – ק"מ ספורים ועד ללמעלה ממאה ק"מ ברציפות בלי חזרות!

שביל הרכיבה מסומן בירוק וצהוב ומופיע גם הכיתוב שביל עממי. מכאן החוויה מתחילה, השביל מוביל אתכם אל תוך נופים וצמחיה באווירה נעימה. תמשיכו להתפתל עם השביל סמוך לחורבת שוע ובהמשך ירידה מיוחדת והגעה למרגלות חורבת עתרי. חשוב לרכוב בזהירות כיוון שהדרך זו נוסעים גם כלי רכב.

טיול אופניים חשמליים בפארק עדולם

בשלב זה יש לבחור בין שני מסלולים

נחל שוע – מסלול רכיבה לצד שדות וכרמים בדרך סלולה. בהמשך מוביל אל "בשביל החיוך של איציק" שם ניתן לעשות הפסקת מנוחה. בהמשך שביל עפר והמשך רכיבה עד לנקות ההתחלה והסיום. מדובר במסלול שאורכו 7 ק"מ וכיוון הרכיבה הוא נגד כיוון השעון.

נחל חכליל – מסלול זה מפנה אותנו ימינה לדרך עפר שעולה אל בין שתי גבעות, ומשם בירידה מרהיבה אל דרך הפארק הראשית. משם שמאלה וימינה לדרך עפר נעימה שמובילה בתוך הצמחייה הטבעית לעבר השדות. ליד חורבת מדרס ניפגש שוב עם הדרך הראשית שם נמשיך ישר ונפנה ימינה כדי לחזור אל נקודת היציאה.

המסלול באורך של 11 ק"מ וכיוון הרכיבה הוא עם כיוון השעון.

בפארק עדולם אתרים ארכיאולוגיים רבים ותוכלו לשלב ביקורים בהם.

  • חורבת עתרי שנמצאת בראש הגבעה, כאן היה יישוב יהודי עד לתקופת מרד בר כוכבא. במקום ניתן לראות את בתי הכפר, מקווה טהרה, גת וכן מערת מסתור.
  • חורבת בורגין – בכפר התגלו שרידים כמו מערות קבורה, בתי מגורים, מחילות מסתור ועוד. הצטיידו בפנס כדי להיכנס למחילות.
  • חורבת מדרס –הסימון השחור  מוביל אל חורבת מדרס. במקום שרידים של יישוב חקלאי שהיה פעיל עד לתקופה הביזנטית. ניתן להיכנס למערת קולומבריום, מערות קבורה וכן מחילות מסתור.

איך מפיקים טיול אופניים חשמליים בפארק עדולם?

אם אתם עומדים לקראת יום גיבוש לצוות עובדים, אם אתם רוצים לצאת עם המשפחה או לארגן יום טיול עם חברים – חשוב כי תדעו אל מי לפנות כדי לתכנן בצורה מקצועית ואחראית את הטיול שלכם. חברת Adir bikes הינה חברה מקצועית ומובילה שמציעה לקבוצות מסלולי אופניים ייחודיים ומהנים במיוחד. אנו מגיעים לשטח עם כל הציוד הנחוץ – אופניים חשמליים לכל בני הקבוצה, קסדות וכל מה שאתם עשויים להצטרך בדרך. זאת כדי להבטיח כי המסע בטיחותי ומאפשר רכיבה מהנה לכל אחד מכם.

הצוות המקצועי שלנו מכיר את המסלולים היטב והוא ידריך אתכם לכל אורך הדרך, זאת כדי לנצל כל פינה באזור, ולמקסם את הטיול שלכם ככל שרק אפשר. אתנו תכירו את המקום ואת המאפיינים, תשמעו על אתרים מרתקים ותבקרו בפינות חמד. חייגו 077.8041212.

Call Now Button