טיולי אופניים חשמליים במרכז

יום גיבוש  מלא באטרקציות לעובדים, הרפתקה משפחתית מרגשת או גיחה רומנטית לטבע, טיול אופניים חשמליים מציע חוויה נפלאה שמתאימה לכל אחד. אם אתם מאלו שמעדיפים ארגון קליל של יום טיולים, כזה שלא צריך לקום עם עלות השחר ולנסוע שעות לצפון או לדרום, מרכז הארץ הוא האזור עבורכם. מסלולים קסומים ויפיפיים, טבע עשיר, רכיבת בשטח או רכיבה עירונית, פארקים עם פינות מוצלות, כל האפשרויות זמינות. מרכז הארץ הוא שטח לא קטן ויש בו הרבה מה לראות, שפע של מסלולים ומקומות נפלאים. טיול אופניים חשמליים במרכז מציע הנאה, יופי ונופים נפלאים ויש לנו הרבה מה להציע לכם. אז בואו נתחיל לדווש.

אופניים חשמליים משלבים בין היתרונות של רכב המאפשר נסיעה קלה ונוחה לבין טיול רגלי המציע הנאה מלאה מהריחות, הצבעים והמראות של הטבע. אז לא צריך לדאוג לגבי רמת הקושי של המסלולים, המנוע עושה את כל העבודה.

טיולי אופניים חשמליים במרכז

אילו מסלולי אופניים במרכז כדאי להכיר?

במרכז הארץ יש שפע של שבילי אופניים, המרחק אליהם הוא יחסית קצר וההנאה מושלמת. רכיבה על אופניים במרכז הארץ מציעה שבילים ציוריים בינות לצמחייה עשירה וטבע פורח. בתוך חצי שעה עד שעה בלבד של נסיעה תוכלו ליהנות מטיול אופניים נהדר ממש בלב הארץ.

טיול אופניים בלב תל אביב התוססת

כשמדמיינים מרכז עיר שוקק, ישר חושבים על תל אביב. מטרופולין השופע פינות שובות לב וסצנות איקוניות החרוטות בזיכרון. מתוך הכרה בחשיבות הרכיבה על אופניים, יזמה עיריית תל אביב פרויקט שמטרתו לקדם רכיבה על אופניים ברחבי העיר.

הרכיבה על אופניים חשמליים ברחבי תל אביב היא מהנה וקסומה, עם מסלולים החוצים מקומות מרכזיים כמו שדרות רוטשילד, פארק הירקון ואבן גבירול, ומבטיחים נסיעה בטוחה ומפעימה.

לטיול יוצאים מגשר המכבייה בפארק הירקון. את המסע שלנו נתחיל בנסיעה נוחה ונעימה עם נוף נפלא דרך הירקון וגני יהושע, לאורך נמל תל-אביב, על הטיילת המלווה את קוו החוף עד שנגיע לגן צ'ארלס קלור. נעצור שם להפסקת קפה מרעננת כדי להתענג ממראה הים ולנשום אוויר. משם נמשיך לשוטטות בסמטאות הקסומות של נווה צדק.

נווה צדק היא השכונה היהודית העצמאית הראשונה שנבנתה בין חולות יפו. כאן תוכלו לשוטט בסמטאותיה הציוריות, ספוגות ההיסטוריה והקסם. תוך כדי סירו אפשר לפגוש את ציוני הדרך ההיסטוריים והאדריכליים הבולטים ביותר בשכונה. ביניהם רחוב שבזי, הבית ברחוב שלוש, מרכז סוזן דלל, בית אבולעפיה וש"י עגנון ועוד.  אפשר ללכת לאיבוד בין הסמטאות, לטעום גלידה משובחת להיכנס לחנויות המסוגננות.

לאחר הסיור הקסום בנווה צדק נמשיך במעדנו ונחצה את שדרות רוטשילד ואבן גבירול. נעצור לנשנש באחת מהמסעדות המושבחות הפזורות באזור ונשים פעמינו חזרה. נחזור דרך גני יהושע לנקודת ההתחלה.

נוף עוצר נשימה ושבילים קסומים בטיול אל מקורות הירקון

נשארים בקרבת תל-אביב ויוצאים אל הטבע. תוואי נחל הירקון מקורו במעיינות ליד ראש העין. הנחל הנודע מתפתל ומגיע אל הים בתל אביב. במהלך השנים נסללו לאורכו מסלולים רבים, ביניהם שבילי אופניים סלולים היטב.

תוואי  נחל הירקון מציע הזדמנויות רבות לרכיבה על אופניים חשמליים. שביל האופניים בו נרכב מספק שילוב של נופים עוצרי נשימה, פלגי מים, שבילים קסומים וסיפורים היסטוריים מרתקים. נרכב בשבילי עפר מוצלים, נעבור דרך מנהרות טבעיות מדהימות וננוח בפינות מנוחה עם נוף משגע. נעלה על "הר הזבל" ונשקיף ממנו על כל אזור השרון וגוש דן. מי שירצה, יצא לטבילה מרעננת במפל המבודד. לבסוף ננוח בטחנת הקמח העתיקה מהמאה ה-19 הספוגה בהיסטוריה ובקסם של סיפורים מרתקים מהעבר הרחוק של ארץ ישראל. המסלול הוא מעגלי וקל לרכיבה.

גבעות מעוטרות בחורש עד וישובים עתיקים בפארק עדולם

פארק עדולם משתרע על פני שטח פתוח רחב ידיים המשלב בצורה הרמונית טבע, חקלאות ואתרי עתיקות מופלאים, כולל כנסייה ביזנטית, יישובים מתקופת הממלכה החשמונאית ומערות נסתרות. 

שטח הפארק הוא כ-50,000 דונם, מצפון לבית גוברין וכולל גבעות המגיעות לגבהים של כ-400 מטר מעל פני הים, המעוטרות בעיקר בחורש ים תיכוני. בגבעות אלו קיימים נקיקים מעובדים שקיימו חקלאות במשך מאות שנים, בעיקר גידול חיטה וכרמים.

בעונות החורף והאביב שלהבות של פריחות תוססות מכסות את הגבעות ומגבירות את אטרקטיביות האזור. שמו של הפארק נגזר מהעדולם המקראי, הקשור לתל עדולם השוכן בתחומו.

הפארק שוכן בשפלת יהודה הציורית, עטוף בגבעות הירוקות. העמקים משמשים כר פורה לחקלאות אשר בעבר הרחוק שימשה את הישוב שחי שם. בין הנופים שוכנים שרידים שובי לב של יישובים עתיקים, יופיים מוסתר לעתים קרובות בתוך מערות תת קרקעיות.

בפארק יש שבילים נינוחים המותאמים לרוכבים בכל הרמות המבקשים לטבול ביופיו הטבעי הקסום של הפארק.

נתחיל את מסענו ברכיבה לצד הכרמים, ונתחבר בהדרגה לשבילים המקיפים את הפארק. בדרך נעצור לסייר באתרים ארכיאולוגיים מימי בית שני, התקופה הרומית והתקופה הביזנטית. גולת הכותרת של המסע שלנו טמונה ברכיבת שטח מלהיבה. האופניים החשמליים משדרגים את הטיול ומאפשרים להתגלש בשיפועים ולעלות בעליות ללא כל מאמץ.

המסלול מעגלי, רמת הקושי קלה, השבילים רחבים ונוחים לרכיבה, חלקם סלולים וחלקם עפר. המסלול כולל קטעים של עליות וירידות תלולות, ומוסיף אלמנט של ריגוש לרכיבה.

טיול בעקבות ציפורים נודדות וחיות הבר של נחל אלכסנדר

מסלול קל ונוח המתפתל לאורכו של הקטע המחודש של נחל אלכסנדר, ומציע הנאה מרובה מעולם החי והצומח  . לאורך השביל, נפגוש צבים, עופות מים ודגים בינות לצמחיית נהר עבותה, ננוח על  מדשאות שלוות והילדים יוכלו לשחק במתקני המשחקים הפזורים בצמודת לפינות מנוחה מסודרות. בעונות המתאימות, תתענגו על פריחה עוצרת הנשימה המעטרת את הנוף.

נחל אלכסנדר מתפתל מהרי השומרון לים התיכון, ואורכו כ-40 קילומטרים. מבחינה היסטורית, הוא סבל מזיהום חמור כתוצאה מהזרמת שפכים, מה שהופך אותו לאחד הנחלים המזוהמים ביותר בישראל. עם זאת, באמצע שנות התשעים החיה פרויקט שיקום משמעותי ויעיל את חלקו המערבי של הנחל, ושימש כמודל למאמצים דומים ברחבי הארץ. מסלול הטיול שלנו חוצה קטע משוחזר זה של הנחל, ומגיע לשיאו במפגשו הציורי עם הים התיכון, השוכן בין בית ינאי למכמורת.

נחל אלכסנדר מתפתל מהרי השומרון לים התיכון, ואורכו כ-40 קילומטרים. מבחינה היסטורית, הוא סבל מזיהום חמור כתוצאה מהזרמת שפכים, מה שהופך אותו לאחד הנחלים המזוהמים ביותר בישראל. עם זאת, באמצע שנות התשעים החיה פרויקט שיקום משמעותי ויעיל את חלקו המערבי של הנחל, ושימש מגדלור של תקווה ומודל למאמצים דומים ברחבי הארץ. מסלול הטיול שלנו חוצה קטע משוחזר זה של הנחל, ומגיע לשיאו במפגשו הציורי עם הים התיכון, השוכן בין בית ינאי למקמורות.

טיול נחל אלכסנדר על אופניים מציע שילוב ייחודי של טבילה בטבע, תצפית על חיות בר ורכיבה שלווה לאורך שבילים נוחים המתאימים לכולם. עם האופניים החשמליים שלנו, נוכל לגלוש ללא מאמץ בשבילים הציוריים לאורך הנחל.

אגמון חפר ומצפור ויקר

בהמשך המסלול נעצור לתצפית קסומה על אגמון חפר שהוקם עבור אוכלוסיית עופות הבר המגיעות אליו בהמוניה. אתר זה חביב על חוקרים וצפרים כאחד.

נמשיך במסענו ונמשיך למצפור ויקר, שהוא מקום מנוחתם של השקנאים העוברים דרכנו במהלך נדידת הסתיו שלהם לכיוון אפריקה.

מראה השקנאים המרהיבים המתכנסים בלהקות הוא מחזה עוצר נשימה שלא כדאי לפספס, במיוחד בתקופת הנדידה.

אגמון חפר ומצפור ויקר נמצאים במרחק של כרבע שעה אחד מהשני אך הם שונים זה מזה בחוויה שהם מציעים. אגמון חפר נחנך בשנת 2017. זהו פארק רחב ידיים המשתרע על שטח של 300 דונם. האתר שימש בעבר כבריכות דגים של קיבוץ עין החורש אך ננטש לאחר שהבריכות כבר לא היו בשימוש.

הודות ליוזמת רשות ניקוז השרון ובסיוע תורמים קנדיים לקק"ל, האזור זכה לעדנה מחודשת והפך לפארק ירוק ותוסס. בפארק יש שביל הליכה מעגלי שאורכו כ-1.5 ק"מ המקיף אגם מלאכותי רחב ידיים. השביל אמנם לא סלול אך נוח ונגיש וניתן לרכב עליו בקלות.

מצפור ויקר ממוקם בסמוך למאגר המים הסמוך לקיבוץ משמר השרון, מציע גם הוא חוויה מסקרנת מאין כמותה. המאגר ששטחו כמיליון מ"ק, משמש כנקודת איסוף חשובה של מי גשמים ומי השיטפונות המגיעים מנחל אלכסנדר, לטובת חקלאי המקום. מעל המאגר ניצב מצפון ויקר, הנקרא על שם משפחת ויקר הקנדית שסייעה במימונו. 

המקום מתאים לעצירה קצרה לתצפית. בעונת הנדידה כאמור הופך המקום לגן עדן אליו מגיע מגוון עשיר של מיני ציפורים, כולל להקות גדולות של שקנאים, קורמורנים ועופות מים אחרים.

פארק הצבים

אגמון חפר, שנחנך בשנת 2017, הוא פארק רחב ידיים המשתרע על שטח של 300 דונם. האתר שימש בעבר כבריכות דגים עבור קיבוץ עין חורש, אך ננטש לאחר שהבריכות כבר לא היו בשימוש. עם זאת, הודות ליוזמת רשות ניקוז השרון ותמיכת תורמים מקק"ל בקנדה, האזור זכה לעדנה מחודשת והפך לפארק ירוק ותוסס. המבקרים באזור יכולים להגיע לדרך עפר ברכב, המתפתלת בין מטעים ושדות עם מעבר לרכבים פרטיים. הכניסה למתחם אגמון עצמו ללא תשלום. בתוך הפארק שביל הליכה מעגלי שאורכו כ-1.5 ק"מ מקיף את האגם המלאכותי רחב הידיים. למרות שהשביל אינו סלול, הוא נותר נגיש לעגלות ילדים ורוכבי אופניים כאחד, ומציע מסלול ציורי לחקור את הסביבה.

לאחר הצפייה המרגשת בלהקות הציפורים, נצא מערבה לכיוון פארק הצבים, הממוקם בסמוך לנהר. פארק זה, הקרוי על שם הצבים בעלי השריון הרך ומגוון מיני הדגים המצוי שבו, מבטיח מפגש ייחודי מעשיר נוסף עם פלאי הטבע.

לאורך כל השביל בו נרכב אפשר למצוא פינות חמד לעצירות מנוחה או פיקניקים, כמו גם מתקני משחק לילדים. בעונות החורף והאביב, הנוף מעוטר במרבדים גועשים של פריחה, הצובעים את הנוף בשלל צבעים.

מי שמעוניין יכול להאריך את המסלול עד למפגש הציורי של נחל אלכסנדר עם הים התיכון וליהנות מרוח הים המלטפת ומהנוף.

לסיכום

טיול אופניים במרכז מציע שלל אלטרנטיביות נהדרות לרכיבה כיפית בלב הארץ. אם זהו נוף אורבני, לאורך קו החוף, בטבע עשיר או בין אתרי עתיקות, מרכז הארץ מציע שפע של מסלולים נהדרים. אפשר לצאת יחסית מאוחר, לחזור הביתה מוקדם ולהתענג על הרכיבה עצמה.

כאשר רוכבים על אופניים חשמליים נוח מאוד לשלב את הטיול עם פעילויות אחרות כגון טיולים רגליים, קניות, או אוכל במסעדות נעימות. מובטחת הנאה מושלמת.

לתיאום טיולי אופניים חשמליים במרכז, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר לתיאום ונשמח להתאים לכם את הטיול המושלם. Adirbike בטל. 077-8041212.

Call Now Button