קטגוריות
בלוג מקצועי

שלושה טיפים לרכיבה בחורף

כמאמר השיר, אכן קר, קר שם בחוץ והחיים הם בהחלט לא החממה של הבית תמיד. גם בחורף השיגרה ממשיכה, נוסעים על הכביש, הולכים ברגל ומתניידים ממקום למקום על אף הגשם שמציף הכול. אז בדיוק כמו שחיי השיגרה ממשיכים גם בחורף, רוכבי האופניים, אלו שהאופניים הם בדם שלהם, אלו שמבינים את היתרונות של הרכיבה על אופניים, ממשיכים לרכוב גם כשקר.

למעשה, אחד מהדברים הכי נהדרים שאתם יכולים לעשות בשביל עצמכם הוא לרכוב בחורף. זהו הזמן שבו הכול מתנקה, האוויר צלול יותר, הצבעים החזקים של הטבע בוהקים בכל הדרם, זהו הזמן שבו הרבה פחות צפוף והרבה יותר נעים וקל לרכוב. יחד עם זאת, הרכיבה בחורף יכולה להעמיד גם אתגרים. הכבישים רטובים והראות לקויה. התנאים המאתגרים מקשים על הנהגים להיות ערניים מספיק והסכנה לרוכבים בכבישים היא גדולה יותר. לרוכבי השטח האתגרים הם שונים אך בהחלט לא מאתגרים פחות. החורף מביא לכך שהשבילים בוציים עד בוציים מאוד, לפעמים ממש בלתי רכיבים. הסלעים חלקלקים והאחיזה היא רופפת יותר, מה שעלול להביא לנפילות ותאונות שטח.

אז איך לרכוב בחורף על מנת למזער נזקים ולהצליח להנות מהרכיבה גם כשגשום וקר? כמו לכל אתגר, גם לרכיבת החורף יש להתכונן מראש. ישנם שלושה טיפים עיקריים אותם נפרט כאן שיעזרו לרוכב החורפי לצלוח את הרכיבות שלו/ה בשלום:

טיפ ראשון: התלבשו נכון!

לבוש חורפי נכון על אופניים הוא כזה שאינו מכביד, קליל, מאפשר רכיבה נוחה אבל עדיין שומר על חום הגוף. אז איך עושים את זה? מתלבשים בשכבות, וזוכרים שהאזורים הכי רגישים אלו הם כפות הידיים, כפות הרגליים החזה והראש. לובשים לבוש טרמי המסייע בהתייבשות הזיע במהירות כך שלא תקרר לכם את הגוף יותר מדי. לובשים גרביים טרמיות לשמירה על החום ואם מאוד קר אז אפשרי ללבוש גם שני זוגות גרביים. ישנו ציוד חורף מגוון קליל ונוח, כזה המגן עליכם גם מפני רוחות עזות וגם מפני הגשם. כדאי להצטייד במעיל גשם. רוח איכותי וכמובן בכפפות רכיבה טובות.

טיפ שני: הישארו בולטים- שיראו אתכם טוב !

בחורף, ישנם אנשים רבים שאינם מצפים לראות רוכבי אופניים על הכבישים או ביערות. לא כולם יכולים להבין את השיגעון…. אתם יודעים. בכל מקרה, הראות הלקויה ותנאי מזג האוויר דורשים נראות ברורה. חשוב שתלבשו בגדים בצבעים זוהרים, שתפעילו נצנצים ופנסים גם בשעות היום ובמיוחד בגשם ובתנאים של ערפל. בחורף מומלץ ואף רצוי לרכוב בקבוצה או עם חברים. כך הנראות שלכם תגדל ויהיה קל יותר להישמר בכבישים ובשטח.

טיפ שלישי: דאגו לאופניים שלכם וטפלו בהם!

רכיבת חורף היא מאתגרת יותר גם לאופניים ולציוד הרכיבה שלכם. חשוב לנקות את האופניים היטב אחרי כל רכיבה על מנת שהבוץ והלכלוך המצטבר לא יפגע במערכות הבלמים וההילוכים. חשוב לשמן, לייבש ולדאוג לאחסן את הציוד שלכם במקום יבש המיועד לכך. קחו אתכם ציוד ספייר, הכינו את עצמכם מראש לכל תקלה טכנית אפשרית זאת על מנת שלא תתקעו רחוק מדי מהבית במזג אוויר קשה.

אז זכרו! הרכיבה על אופניים היא מתנה. מתנה ענקית לכם וגם לסביבה. תמשיכו להנות ולהעניק לעצמכם מכל הטוב הזה גם בחורף וזכרו להתארגן ולהתכונן לעונה הגשומה על מנת שלא שתצאו ותחזרו בשלום.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *