קטגוריות
בלוג מקצועי

כל מה שצריך לדעת לפני יציאה לטיול על אופני שטח חשמליים.

רגע לפניי שאתם יוצאים לטיול על אופני הרים חשמליים המומחים שלנו הכינו לכם מספר טיפים שישפרו לכם את החוויה ויהפכו אותה לטובה עוד יותר!

טיולי אופניים חשמליים הם חוויה אכן מחשמלת וכיפית במיוחד. היא מאפשרת לכל אחד ואחת, גם למי שאינו רוכב או רוכבת מקצועית, להנות מכל היתרונות שיש לחוויית הרכיבה בשטח להציע. לא חייבים להיות בכושר שיא כדי לעמוד בקצב של הקבוצה, לטפס על הגבעה, להספיק להגיע יחד עם כולם לנקודת העצירה. האופניים החשמליים הם כלי נהדר המסייע לרוכב להסתמך על כוח הבטרייה בזמנים קשים במקומות שכבר קשה לו והגוף צריך מאוד להתאמץ. לא כל אחד הוא רוכב סופי שבוע או רוכב ביומיום, אבל אין זה אומר שלא כל אחד יכול לחוות את החוויה לפחות פעם אחת בחיים וכמובן שלהתמכר.

יחד עם זאת, דווקא בגלל שאופניי השטח החשמליים הפכו את הרכיבה בשטח לאפשרית גם למי שאינו רוכב מיומן יש לשים דגש על מספר עקרונות בטיחות חשובים מאוד על מנת שהרכיבה שלכם תהיה כיפית ובמינימום תקלות או תאונות.

  1. ציוד מגן: כמו כל פעילות ספורטיבית, גם הרכיבה על אופני שטח חשמליים יכולה להיות מתכון טוב לנפילות ופציעות. לפיכך, חשוב מאוד לחבוש קסדה. לעולם אין לצאת לשום טיול רכיבה, גם אם הוא הקצר ביותר ללא קסדה על הראש. הקסדה מגינה מפני פציעת ראש שהיא אחת הפציעות הנפוצות ביותר כשרוכבים על אופניים, קורקינט חשמלי, סקייטבורד, גלגיליות או אופניים חשמליים.

מלבד הקסדה, ישנו גם ציוד מגן כמו מגיני ברכיים ומרפקים שיכולים להיות מצוינים במיוחד למי שאינו מיומן ויכולים לעשות את ההבדל העצום שבין רכיבה חלקה ללא פציעות מיותרות לבין רכיבה שבה נפצעים וחוזרים חבושים הביתה.

  • נוזלים ומזון: כמו בכל פעילות ספורטיבית, הגוף שלכם לא יצליח לתפקד ואפילו ידרוש עצירה אם לא תתנו לו את הדלק שלו. הדלק החשוב ביותר לגוף הוא מים!  בלי מים אתם תהיו בסכנת התייבשות חמורה. בטבע לא תמיד יש בנמצא מקורות מים לשתות מהם לכן יש לדאוג מראש לאספקת מים מתאימה בזמן הרכיבה. בנוסף, מזון הוא גם חשוב בהחלט אך בזמן הרכיבה לא מומלץ לאכול הרבה. ניתן לשאת אתכם חטיפי אנרגיה או שקית קטנה של פירות יבשים שיתנו לכם את הבוסט אנרגיה כשצריך.
  • ציוד וחלקי חילוף: כמו ברכב, גם באופניים דברים עלולים לפתע להתקלקל. חשוב שתמיד תישאו אתכם ציוד להחלפת גלגל ולתיקון שרשרת הכולל, אולר עם מחלץ גלגלים, פנימיות ספייר, סט תולעים המותאם לצמיגי טיוב לס בלבד שיהפוך את תיקון הפנצ'ר לקל ומהיר ביותר. מבחינת השרשרת חשוב לקחת אתכם מפתח שרשרת וחיבור מהיר לשרשרת.
  • תכנון המסלול: אולי זה נראה מובן מאליו אבל רבים מהסיפורים המסתיימים בחילוץ נובעים מתכנון לקוי או מחוסר תכנון בכלל. חשוב מאוד להבין היטב לאן אתם נוסעים. להכיר את המסלול, את נקודת היציאה והסוף. היכן ניתן לקצר או להגיע במהירות לאזור מיושב כדי להזעיק עזרה במצב חירום. חשוב לקחת אתכם טלפון כמובן ואם יש לכם אפליקציית גי פי אס שתוכל לסייע לכם להישאר על המסלול אז זה מומלץ. כדאי לרכוב עם עוד אדם או בקבוצה. השטח לפעמים מזמן לנו דברים בלתי צפויים לכן כדאי להיות יחד ולא לבד.

טיפ אחרון והחשוב ביותר הוא לא לשכוח להנות! אבל את זה כמעט ואין צורך לכתוב כי זה יקרה מאליו. אין כמו רכיבה על אופני שטח חשמליים. חוויה שתתמכרו אליה ושחייבים לנסות לפחות פעם אחת בחיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *